گردشگری هوشمند بر پایه شهر هوشمند

تکنولوژی و هتل های آینده

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۴۱ ب.ظ

هتل

در سال 2008 هنگامی که صحبت از هتلهای آینده می شد، تصاویری از هتل هایی که دارای اتاقهایی با حمام هوشمند، پنجره هایی که اخبار روز را به نمایش می گذارند و یا صندلیهایی که موسیقی پخش می کنند به ذهن می آمد. اما امروزه تصور ما از هتل های آینده بسیار بلند پروازانه تر است. در همین راستا قصد داریم بطور خلاصه به ارائه تصویری از تاثیر روندهای تکنولوژی بر هتلها در آینده نزدیک بپردازیم:


قدرت گوشی های همراه

سیستم های مدیریت موبایل گردشگران را قادر می سازند تا جنبه های اقامت خود را کنترل کنند: چک-این و چک-اوت آنلاین، اتوماسیون خانگی، خدمات هتل، سوییت هایی با تکنولوژی کنترل صدا، هتل های بهره مند از هوش مصنوعی و ...


ربات ها

رباتهایی که اموری مانند خدمات اتاق، تحویل چمدان، سرو نوشیدنی و یا اطلاع رسانی به مشتریان را به عهده دارند. گرچه این نوع رباتها مدتی است که در برخی هتلها بکار گرفته می شوند اما هنوز در مرحله آزمایشی هستند و آینده به ما خواهد گفت که آیا این نوع از کارکنان برای هتل ضروری هستند یا خیر.


کلیدهای موبایلی یا بیومتریک

استفاده از موبایل به عنوان کلید از جدیدترین تکنولوژی هایی است که در هتل های آینده بکار میرود. این نوع کلیدها باید امنیت داشته و با هزاران دیوایس متفاوت سازگاری داشته باشند و همچنین از قابلیت های دیگری مانند چک-این و یا پرداخت صورتحساب بهره ببرند. امروزه از تشخیص بیومتریک صورت یا اثر انگشت نیز در برخی هتلها استفاده می شود.


واقعیت افزوده

برخی از هتلهای بین المللی زنجیره ای از تکنولوژی واقعیت افزوده برای ارائه نمای 360 درجه از امکانات هتل به مشتریان خود استفاده می کنند. علاوه بر این برخی خطوط هوایی توسط این تکنولوژی به مشتری خود این امکان را می دهند تا بتواند پیش از سفر اندازه چمدان خود را تخمین بزند و تشخیص دهد که آیا بر طبق قوانین خطوط هوایی مورد نظرش هست یا خیر.


هتلهای آینده


تجربه کاربران

اپلیکیشن های مرتبط با صنعت گردشگری بگونه ای طراحی می شوند که باعث صرفه جویی در وقت کاربران شوند و همچنین مطابق با تجربه گردشگران به صورت همه جانبه باشند، مانند رابط کاربری که از طریق تشخیص صدا کار میکند.

در نهایت می توان گفت بر طبق نظر متخصصین، فاکتور انسانی همچنان حضور خواهد داشت زیرا با وجود پیشرفتی که صورت گرفته است همچنان راه درازی تا تعامل کامل رباتها با انسان و فهم نیازهای مشتریان توسط آنها در پیش رو خواهد بود. 




نویسنده: سمیه پارساشکیب

آدرس کانال: t.me/smartourism

ایمیل: s.parsa.s@gmail.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی