گردشگری هوشمند بر پایه شهر هوشمند

پتانسیل های تکنولوژی 5G در بخش گردشگری

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ب.ظ


تکنولوژی ها با سرعت بالایی در حال تکامل هستند و زندگی روزانه کسب و کارها و گردشگران را تغییر می دهند. با بکار گیری تکنولوژی 5G بخشهای مختلفی از صنعت گردشگری تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اگرچه استفاده از این تکنولوژی ها توسط عموم مردم تا چند سال آینده به طول خواهد انجامید، اما این تکنولوژی ها پرسش هایی را در ارتباط پتانسیل شان در بخش گردشگری به وجود آورده اند.

عبارت 5G به معنای 5 generation  و یا نسل پنجم است که نمایانگر نسل جدید زیرساختهای بی سیم یا وایرلس خواهد بود. از مزایای این تکنولوژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


سرعت: تبادل اطلاعات ده برابر 4G است.

کاهش زمان انتظار: سرعت تبادل اطلاعات بین دو دیوایس به یک میلی ثانیه کاهش خواهد یافت.

تراکم اتصال: حدود یک میلیون دیوایس در هر کیلومتر مربع می توانند متصل شوند. با سرعت 4G فقط 2000 دیوایس امکان اتصال داشتند.

بهره وری انرژی: عمر باطری گوشی های همراه افزایش خواهد یافت.

برخی تکنولوژی های مورد استفاده در گردشگری مانند واقعیتهای مجازی و افزوده، امکان استفاده از پهنای باند بیشتری را خواهند داشت. پردازش اطلاعات و پاسخ ماشین ها و اپلیکیشن ها سریعتر انجام خواهد گرفت و امکان اتصال دیوایس های بیشماری بدون افت سرعت امکان پذیر خواهد بود.


حمل و نقل

نسل جدید شبکه وایرلس دقت و امنیت خطوط هوایی را بالا خواهد برد. سطح اطلاعات مسافران برای استفاده از کلیه وسایل نقلیه بالا بهبود می یابد و امکانات زیادی در اختیارشان قرار می گیرد. همچنین تکنولوژی 5G تاثیرات قابل ملاحظه ای بر پیشرفت اتومبیل های بدون راننده خواهد گذاشت.

هتل

یکپارچگی تکنولوژی در هتل به منظور پیشنهادات منحصر به فرد به مشتریان ضروری است. تکنولوژی 5G به اثربخش بودن هر چه بیشتر تکنولوژی های بکار گرفته در هتل ها کمکهای شایان توجهی خواهد کرد. از جمله این تکنولوژی ها می توان به اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی اشاره نمود.


کنفرانس ها و همایشها

استفاده از واقعیتهای مجازی و افزوده برای برگزاری رویدادها بسیار کارآمد خواهد بود. تکنولوژی 5G نیاز به وای فای را کاهش داده و امکان برقراری یک ارتباط آنلاین، با کیفیت و بدون قطعی را فراهم خواهد آورد.


تجربه های فرهنگی

تکنولوژی 5G از طریق واقعیتهای افزوده و مجازی می تواند تجربیات فرهنگی متنوعی برای گردشگران فراهم آورد و نیز مزایای بسیاری برای موزه ها خواهد داشت.


نویسنده: سمیه پارساشکیب

آدرس کانال: t.me/smartourism

ایمیل: s.parsa.s@gmail.com


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی