گردشگری هوشمند بر پایه شهر هوشمند

پایتخت گردشگری هوشمند اروپا

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ

گردشگری به ویژه از جنبه اقتصادی برای اروپا بسیار مهم است، بطوریکه حدود 10 درصد از GDP اروپا، سهم گردشگری است. در سال گذشته اروپا پذیرای بیش از 500 میلیون گردشگر بوده است اما این جریان دائمی و حجم بالای گردشگران در اروپا چالشهایی را نیز در پی خواهد داشت که البته گردشگری هوشمند قابلیت ارائه راهکارهای زیادی در این زمینه دارد.

انتخاب پایتخت گردشگری هوشمند اروپا هر ساله رقابتی را به وجود می آورد تا هوشمندترین و خلاق ترین شهرها در مدیریت توسعه گردشگری انتخاب شوند. در این رقابت 2 شهر به عنوان پایتخت گردشگری هوشمند اروپا انتخاب خواهند شد و 4 شهر نیز در شاخه های دسترسی، پایداری، دیجیتالی شدن، میراث فرهنگی و خلاقیت انتخاب شده و جوایزی مانند پشتیبانی از برندینگ گردشگری را دریافت خواهند کرد.

 


پایتخت گردشگری هوشمند اتحادیه اروپا
مدت زمان: 1 دقیقه 41 ثانیه

 

در سال جاری نیز از میان 35 کشور درخواست دهنده، 10 کشور برای عنوان پایتخت گردشگری هوشمند اروپا توسط پارلمان این اتحادیه انتخاب شده اند: Bratislava در اسلواکی، Breda در هلند، Bremerhaven در آلمان، Gothenberg در سوئد، Karlsruhe در آلمان، Ljubljana در اسلونی، Malaga در اسپانیا، Nice در فرانسه، Ravenna و Torino در ایتالیا.

در سال 2019 هلسینکی و لیون به عنوان پایتخت گردشگری هوشمند اروپا انتخاب شده بودند.

نویسنده: سمیه پارساشکیب

آدرس کانال: t.me/smartourism

ایمیل: s.parsa.s@gmail.com

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی